--

Top-ads

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ

Από το Blogger.

Βάσια Ακαρέπη

Μαμά, τί είναι *Μάνα*;;

By | Κυριακή, Μαΐου 13, 2012 Leave a Comment
Όταν ήμουν μικρή προσπαθούσα να καταλάβω τί ακριβώς σημαίνει η έννοια "Μάνα". Όχι σαν λέξη, αλλά σαν έννοια, σαν αξία. Την απάντηση την έψαχνα ,που αλλού, στη μαμά μου. Πρόθυμη όπως πάντα η Γιωργία, έσπευδε να μου απαντήσει με διάφορους τρόπους. Μια φορά μου είχε πει, πώς "μάνα" είναι ένα ταξίδι. Είναι σαν να είσαι στην μια όχθη του ποταμού και παίρνεις μια βαρκούλα και πάς απέναντι. Αυτό το ''απέναντι" είναι "μάνα". Δεν το πολυκατάλαβα τότε που μου το είχε πει, αλλά όταν έμεινα έγκυος, αισθάνθηκα σαν να είχα πάρει αυτή τη βαρκούλα και άφηνα πίσω μου την μια όχθη , την όχθη του "όχι μάνα", για να πάω απέναντι, εκεί που η ζωή μου θα είχε άλλο νόημα. Κι όταν έφτασα σε αυτή την όχθη και κράτησα το γιο μου αγκαλιά, κατάλαβα απόλυτα τα λόγια της. "Μάνα" είναι μια καινούργια γη. Μια υπέροχη Γη!!
Μια άλλη φορά μου είχε πει, πως ''Μάνα" είναι να ζεις για το παιδί σου, να υπάρχεις γι'αυτό. Ούτε κι αυτό το πολυκατάλαβα τότε.  Πέρσι. αρχές καλοκαιριού έμεινε κατάκοιτη. Η υγεία της έφθινε μέρα με τη μέρα και το τέλος της ήταν κοντά. Δεν είχε πια επικοινωνία με το περιβάλλον, δεν μίλαγε, και νόμιζα πως δεν με γνωρίζει καν. Ένα μεσημέρι, την τάιζα κρέμα, κουταλιά κουταλιά ,σαν να ήταν μωρό. Πήγα να ακουμπήσω στο τραπέζι δίπλα μου και παραπάτησα, θα έπεφτα σίγουρα , αν δεν πεταγόταν το χέρι της, που πριν λίγο ήταν αδύναμο και δεν με κρατούσε με δύναμη. "Παναγία μου" φώναξε και τα μάτια της με κοίταξαν με αγωνία.Ένιωσα το χέρι της στον καρπό μου δυνατό και σίγουρο και τα μάτια της να με κοιτάζουν και τότε κατάλαβα. ''Μάνα" είναι δύναμη. Μια απόκοσμη Δύναμη!
Μου είχε πει κι άλλα η Γιωργία για το τί είναι ''Μάνα". Ακόμα και πως ο ρόλος της μάνας δεν τελειώνει ποτέ, ούτε καν όταν έχει φύγει από τη ζωή. Κι αυτό, το κατάλαβα, και το καταλαβαίνω κάθε μέρα. Ξέρω πως παρόλο που έφυγε, είναι κοντά μου,  υπάρχει, μέσα μου , γύρω μου, ακόμα και στα όνειρα μου, να με συμβουλεύει , να με παροτρύνει , και να απαντάει στις ερωτήσεις μου. Τώρα πια δεν ρωτάω "τι είναι Μάνα" ....

Τώρα ΞΕΡΩ! 

Την ευχαριστώ για όσα μου δίδαξε , και μου διδάσκει ακόμα....


ΧΡΟΝΙΑ  ΠΟΛΛΑ  ΣΕ  ΟΛΕΣ  ΤΙΣ  ΜΑΝΟΥΛΕΣ  ΤΟΥ  ΚΟΣΜΟΥ!!!!



Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 σχόλια: